WEGAŃSKI RZEŹNIK W NEAPOLU

by - maja 13, 2019







Mezzogiorno zachwyca mnie zawsze. Odkrywam tę krainę kawałeczek po kawałeczku i zawsze mnie coś oczaruje lub zaskoczy. Potrawy, ludzie, widoki to wszystko sprawia, że południe Włoch jest tak cudowne. 
Neapol kocham niewyobrażalną miłością, są takie miejsca gdzie człowiek czuje się dobrze, bezpiecznie i jak u siebie. Ciągnie mnie tam zawsze. To miasto jest tak smaczne i pachnące że w momencie kiedy dowiedziałam się, że w Neapolu funkcjonuje wegański rzeźnik to oszalałam do końca. 

Wcześniej czytałam, że w pod koniec 2015 roku sklep z wege mięsem powstał w Bari lecz niestety nie przetrwał. https://www.scattidigusto.it/2016/02/08/bari-nuova-apertura-macelleria-vegana/ 

Jadąc do Neaplu nie byłam pewna co mnie czeka. Czy sklep nadal istnieje, czy faktycznie jest cały wegetariański, a nie tak jak w Bari tylko część gabloty była bezmięsna. A jeśli to prawda i w Neapolu istnieje wegański rzeźnik to czy może być lepiej i czy to miasto da się kochać jeszcze bardziej?

Gagliano otworzył swój sklep w kwietniu 2016 roku robiąc przy tym spory szum w Neapolu. Przez pierwsze miesiące funkcjonowania sklepu jego kuchnia szokowała mieszkańców. Jak można profanować tradycyjne włoskie potrawy?!
- ludzie łapali się za głowy. A kiedy zweganizował neapolitańską, tradycyjną i bardzo mięsną potrawę soffritto napoletano (gęsty gulasz ugotowany z podrobów z pomidorami) trochę wygrał życie, bo o Macelleria Vegetariana w Neapolu mówili wszyscy.




Sklep przyciągał coraz więcej klientów i to nie tylko wegan, dla których z początku założony był sklep. Pomysł były taki, by pomóc zapracowanym wegetarianom w gotowaniu i ułatwić im życie. Teraz mogli kupić bezmięsne i domowe dania. 
To szybko się zmieniło bo teraz kupują tu wszyscy. Będąc u Gagliano 15 minut byłam świadkiem, mieszanki osób przychodzących po swoje ulubione klopsy i kotlety. I uwierzcie mi nie wyglądali na wegetarian, a typowych mieszkańców z okolicy, którzy odwiedzają sąsiada. 



Macelleria Vegetariana Gagliano znajdują się produkty wegańskie oraz wegetariańskie. Warto zapytać bo z tego co pamiętam nie są zaznaczone, a może są ale byłam w takim amoku, że nie zauważyłam. (Te które są wegetariańskie najczęściej po prostu zawierają w sobie mozzarelle.)
Wszystkie produkty wyrabiane są na miejscu i ręcznie. Gagliano chwali się, że nie używa konserwantów, ani żadnych wypełniaczy. 
Większość produktów przygotowana jest z warzyw, soi lub innych grochów i również z seitanu, ale nie stanowi większości.  Tu znajdziecie wszystko czego żołądek zapragnie:burgery, klopsy, a nawet kiełbaski! Sosy, gotowe gulasze, Wszystko wygląda kolorowo i niesamowicie jest mega smaczne. 

Wieczorami sklep przemienia się w małe bistro i można zmówić tutaj dania na ciepło. Śledząc Macelleria Vegetariana Gagliano na instagramie widać jakie super imprezy się tam odbywają! 

Jeśli będziecie w Neapolu KONIECZNIE musicie tam iść. Gagliano  to super ciepły i miły człowiek, któremu kibicuje z całego serca bo robi świetną robotę, jest znakomitym kucharzem i zmienia świat! 



Macelleria Vegetariana Gagliano 

                                                    Via Belvedere 11, Neapol






LINKI

https://www.scattidigusto.it/2016/11/03/macelleria-vegetariana-soffritto-vegetariano-napoli/
https://www.scattidigusto.it/2016/04/11/prima-macelleria-vegani-napoli-vomero/









You May Also Like

1 Comments